Veteran Yargıç: Bir gönülde bir sevda

Bir gönülde bir sevda

Televizyonda bir spor programında maç özetlerini izliyorum. Beşiktaş maçı tribünlerde kocaman siyah beyaz “A” harfi çarşı logosuyla (aslı anari A’sı) yapılmış bir pankart: “Beykozlular” . Aynı pankarttan ve benzer bir guruptan Fenerbahçe tribünlerinde de olduğunu biliyoruz.

Beykoz tribününün ünü tüm Türkiye ye yayılmıştır, Beykoz’la maçı olan takımın taraftarı Beykoz’a gelmeden iki kere düşünür acaba gitsem mi diye, bir taraftar için en zor deplasmandır. Bunu Çarşı gurubu da GFB’ de uA’ da bilir ve basket maçlarında bu takımlarla karşılaştığımız müsabakalarda özellikle evimizdeki maçlarda hiçbir zaman bu taraftar guruplarına gerek sayıca gerek organizasyon olarak ezilmişliğimiz yoktur. Beykoz spor kulübü’ de 101 yıllık tarihi olan geçmişi başarılarla dolu köklü bir kulüptür böyle bir kulübün böyle bir taraftar kitlesi olması gayet doğaldır. Beykoz taraftarı bir güçtür hem de ciddi bir güçtür.

Şu an süper ligde bulunan takımları destekleyen bu guruplar Beykoz’ luluklarını ön plana çıkararak bu gücün arkasına sığınıp bulundukları tribünde söz sahibi olmaya çalışmaktadır. Bunu yaparken benim Beykoz ‘umu küçük düşürdüklerinin farkındalar mı acaba? Ben Beykozluyum ve bununla gurur duyuyorum başka da hiçbir takım tutmam tutmaya da ihtiyacım yok. Amatör kümeye de düşsek Şampiyonlar ligine de gitsek basket takımıyla boks takımı kürek takımıyla bu takım bu arma benim ve benim gibi düşünen binlerce Beykozlunun varsın 25 milyon taraftarımız olmasın. Müzemizde süper lig şampiyonluğu kupası olmasın, formamda yıldızlar uçuşmasın, bu sarı siyah forma ve armanın verdiği gurur bunların hepsine bedel.

Bu arkadaşlarımızdan rica ediyorum lütfen bizi daha fazla küçük düşürmeyin, Beykoz’un bir takımı ve spor kulübü vardır. Daha düne kadar aynı basketbol liginde rakibimiz olan Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray tribünlerinde BeykozlulAr, Beykozluyuz, uA-Beykoz gibi pankartlar görmek istemiyoruz. Sizleri sağ duyuya davet ediyorum lütfen o pankartları hayatımızdan çıkartalım mademki Beykozlusunuz bunu Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray tribününden değil Beykoz tribününde gösterin ...


veteranyargıç



Bu konu çok geniş bir konu hatta sosyologların incelemesi ve yorum getirmesi gereken bir konu.Ben Bjk tribünlerindeki Rizeliler,Karagümrüklüler vs. vs. pankartlarınada karşıyım. Türkiyenin en büyük semt takımıyız diyen bir taraftar topluluğu başka semtlerden beslenmez.BJK 'nin gelenekçi tavrınada aykırı buluyorum.Ben her Anadolu klübünün tribününde bir Beykozlu pankartı görmek isterim ama asla 3 büzüklerde istemem. Ben yıllardır "Hangi takımlısın" diye sorulduğunda "Beykozluyum" diyorum."Yok,Yok 3 Büyüklerden hangisiniz tutuyosun." sorusuna muhattap kalmakdan sıkılıyorum. Karşıma bu pankartlar sayesinde ayrı bi etiketleme karşımıza çıkıyor. "Bu Beykozluların hepsi x takımı kovalıyor aslında"...
"Beykozlu" olmak sosyal bir kimliktir.Beykozlu olmaya yakışmayacak hareketler vardır.Bir genellemenin içine girersiniz.Yaptığınız en ufak hareket bir diğer Beykozluyu da mesul sayar.
Herkes istediğini yapmakda özgürdür ama bu özgürlük beni de etkiliyorsa , benimde buna karşı birşeyler isteme hakkım doğuyor...


Share on Google Plus

About Semt Aşığı

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 yorum:

  1. Mademki Beykozlusunuz bunu Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray tribününden değil Beykoz tribününde gösterin ...

    YanıtlaSil
  2. Serkan yaklaşık 10-15 yıl önce ben bir pankart asmıştım daha marş falan çıkmadan
    Ne fener ne kartal ne cimbomluyuz hepsinden önce biz beykozluyuz diye işte olay bu bana ne diğerlerinden yazdıklarının altına canı gönülden imzamı atıyorumçok ruhsuz var inan içimizde bir pankart yaptırmaktan aciz ancak işte tvekranlarında yaşananları görünce gelde kalaylama bunlarBeykozlu olamaz

    YanıtlaSil
  3. aramızdaki bu insanların beykozluluk ruhunu anlayabilmesi için nazım alpmanın 100 yıllık beykoz hikayeleri kitabını okumalarını öneriyorum işte o zaman beykozluluk ruhunu ve kültürünü anlayacaklardır.

    YanıtlaSil