Sadece bi bina...


1908 Yılında kurulmuş Beykoz Spor kulübünün binası 1940 'ların sonunda korunun bitiminde ki yalı olarak belirlenmişti. Bu yalı bir hayır sever tarafından Beykoz 'a hibe edilmiştir. Burda Sayısız kupalarımız sergilenirdi. Açık hava Basket turnuvaları, Açık hava Boks müsabakaları , Önünden başlayan yüzme yarışları , Kürek yarışları düzenlenirdi.1960 'ların başında Kasımpaşa-Beykoz-Karşıyaka üçgenin de "Şike vardı-yoktu" diyerek düşürülüp sonra çıkarılan takımımız gazetelere bu binanın balkonundan bakarak poz vermişlerdi.O senelerde Binanın yenilenmesi gerekti.Kulüp zaten parasız olduğundan binayı İl gençlik ve spor müdürlüğüne devretti.Gençlik Müdürlüğü binayı onarıp kullanım hakkını bize verdi.1980 'lerde insanlar bu binanın yola bakan cemekanın da ki duvar gazetesinden öğrenmeye başladı Amatör Branşların çalışmalarını. Fikstürler herkesin elinde dolaşmazdı eskiden haftaya kimin maçı var burdan bakılırdı. Okuma yazmayı ben bu yüzden öğrendim. Evet ilk okulda en önce okumayı ben söktüm. Çünkü o duvar gazetesinin önünde durup takımı takip edenlere hep imrendim.1990 'larda alt katı kiraya verildi. Üst katı Bilardo salonu yapıldı. Kulübe gelir kaynağı oldu.Bu arada Voleybol maçlarıda yapılırdı.N'olduysa 101. Yılda oldu. Artık binanın yenilenmesi gerektiği ortaya çıktı. Bina yıkıldı. Yenisi yapılmaya başlandı. Yok yüksekti, yok alçaktı dendi. Yıkım kararı çıktı. Tabii varlıkları koruma yasaları bu ülkenin en önemli yasalarından bence. Tabii ona göre olacak ama herşey ona göre olacak. Burun Bahçede Villa yapılıyorsa Beykoz Spor Kulübü binasını istediği gibi yapacak. 10 Kat daha çıkacak. Hee kimse yapmıyorsa bu yasağı biz delmeyeceğiz. Aksine delenin karşısındayız. Manifestomuz da var. ( Amacımız 5. Madde


Bina öyle duruyor. Beton,beton, kaba inşaat, kumlar kürekler, tenekeyle kapanmış camlar kapılar. Sanki gözlerine bakınca denizleri gördüğümüz o mavi gözlü kadın gibi camlarından baktığımızda boğaz gözüküyor. Ama Bildiğin cenaze . Hayallerimi yıktınız ulan! O bina benim çocukluk idealimdi. Ne yaptım lan ben size.
Sıra Anadolu Hisarı 'na gelmiş de haberimiz yok. Hisar'ın sonuna kadar arkasındayım. Her türlü demokratik eylemlerinde de en önde yer almak isterim. Bu benim kişisel düşüncemdir.Bana katılmayanlar vardır...
Share on Google Plus

About Semt Aşığı

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder