Spor Pazarlama Konferansı notları.

Elektrik Sports tarafından organize edilen Spor Pazarlaması Konferansı İstanbul Çırağan Palace Kempinski'de gerçekleşti.

Bizi ilgilendiren yanı ufacık bir geliri olmayan 103 yılı geride bırakmış bu kulübün ne kadar kötü yönetildiğini belgeleyen notlar tuttum.Notların arasın da belki bizi ileri de herhangi bir sponsorla buluşturursa bu kahpe kader orada kullanılacak ergumanlar var. Dünya devleri yerel güçlere güveniyor,Tarihi, Aidiyet duygusunun olduğu takımların sponsorları herzaman mutlu oluyor. Kazanan değil hikayesi çok olan takımların sponsorları geri gönüş alıyor. Bu kelimelerin hepsi bize hiç yabancı değil.

Konferansdan notlar.


  • Vestel Pazarlama ekibi konferansa katıldı.
  • Basketbol camiasının katılımı çok yüksek.
  • Türkiye de yıllık spor yatırımlarının 1 milyar USD üzerinde.
  • Spor pazarlamasına 1 yılda ayrılan para 50 milyar doları geçmiş durumda.
  • 2010 Dünya Kupası'nı 6 milyardan fazla kişi seyretti.
  • 1998'de Olimpiyatlar'ın marka olmadığını düşünüyorlardı.
  • Global spor pazarı 2010 yılında 115 milyar dolar.
  • Helios Bartners Başkanı Terrrence Burns: "Sponsorluktan bahsettiğiniz zaman insanların kalbine hitap ediyorsunuz"
  • Terrrence Burns: "84 yılında Olimpiyat Komitesi iflas etmişti. Sadece Tahran ve Los Angeles aday olmuştu. Los Angeles seçildi."
  • Terrrence Burns:"Olimpiyatlarin sporla alakasi yok."
  • Terrence Burns: "Olimpiyat oyunları sadece bir spor değil, bir yol."
  • Terrence Burns : "Olimpik degerlere ulasmak icin spor bir arac.Sponsorlar reklam/promosyonu olimpik degerlerle birlestirmeliler." 
  • Terrence Burns: "Olimpiyatlar insanların ırksal, siyasal, fiziksel ve dinsel farklılıklarını ortadan kaldırıyor"
  • Terrence Burns:"Spor pazarlaması tamamen duygulara hitap eden bir ekonomi"
  • Terrence Burns: "Olimpiyatlar icin spor amac degil aractir. Asil amac, idealler ve degerlerdir. "
  • Terrence Burns: "Tüketiciler, bir uçağın kanadına reklam verdiğiniz için ürününüzü satın almazlar. Bir hikaye istiyorlar."
  • Terrence Burns: "Her markanın duygusal ve fonksiyonel özellikleri var"
  • Tuketıcılerın %63u sporun olımpıyatların tıcarılesmesınden rahatsız 
  • Stephane De Miollis; "Tour de France Fransa halki icin en buyuk bulusmalardan bir tanesi"
  • Stephane De Miollis:"LCL (fransiz bankasi) 30 yildir Tour de France 'ı destekliyor"
  • Setphane De Miollis; "Sponsorlarimiza 360 derece marka tanitim alani sunuyoruz."
  • Stephane De Miollis: "İnsanların %47'si reklam karavanlarını görmek istiyor."
  • Stephane De Miollis: "10 milyon kişi en az 6 saat yol kenarında Tour de France'ı izledi."
  • Stephane De Miollis: "Görülen o ki TdF pek izlenmiyor. Türkiye' de, belki de icinde gecen Fransa kelimesinden ötürü.."
  • Stephane De Miollis "Fransa kelimesi iyi çağırımlar yaratmıyorum biliyorum"
  • Stephane De Miollis: "Tour De France'ın başlangıç fikri spor etkinliklerini ve gazetelerin tirajını arttırmaya yönelikti."
  • Stephane De Miollis; Tour de France fransa halki icin en buyuk bulusmalardan bir tanesi


  • FIBA 2010 dünya basketbol şampiyonası izlenme oranlarında Türkiye dünyada 2., Avrupa'da ise 1. oldu.
  • FIBA Medya Baskanı Paul Stimpson: "350binden fazla cep telefonu aktivasyonu vardi, Turkcell cok aktif calisti."
  • Paul Stimpson: "Türkiyede online satışlar yaptık elemeler için %80 finaller için % 97 doluluk sağlandı."
  • Paul Stimpson: "Websitemize 50 milyondan fazla ziyaretci geldi."
  • Paul Stimpson: "70 yorumcu calisti, bazi oyuncular sakatlanmasina ragmen yorumcu olarak calistilar."
  • Paul Stimpson: "2010 Türkiye Dünya Basketbol Şampiyonasında 291 bin ile toplam seyirci rekoru kırıldı" 
  • Paul Stimpson: "12 Dev Adam icin hayatimda gordugum en iyi spor markasi dedi ve Garanti'ye tesekkur etti."
  • Tom Fox -Arsenal CCO-: "Spor Pazarlamasinda pazar 19.yy'da İngiltere,20.yy'da Amerika egemenliginde gecmistir. Bu pazar 21.yy'da Çin olacaktir. "
  • Tom Fox: "Sattigimiz urun futbol degil, aidiyet. Amacimiz insanlarin bu kulubun uyesi olmaktan gurur duymasi."
  • Tom Fox: "Dünyaya acilan tum global kuluplerin en buyuk yanlisi, cok hizli yayilmalari ve bunu tuketmeleri"
  • Tom Fox ; "200bin üyemiz var hepsinin yukarıya doğru yönetime müdahil olmasını istiyoruz."
  • Tom Fox: "Sosyal medya ve yeni teknolojiler taraftarların kulüple ilişkilerini geliştiriyor, markamızı insanlarla buluşturuyor."
  • Tom Fox: "Taraftarlarimiz sosyal medyada bize dair herseyi en detayli haliyle takip edebiliyor."
  • Tom Fox "Futbol kulüpleri insanların değer yargıları ile özdeşmeli" 
  • Tom Fox: Beş takımın Facebook’ta 85milyon hayranı, 3.5milyar $ cirosu var. C.Cola ve Nike 42 milyon hayran 60 milyar $ ciro. 
  • Alex De Souza: "Spor pazarlamasına verilen önemin spora ve sporseverlere destek saglar."
  • Alex: "Spor pazarlamasi ilgimi cekmiyordu, ama 4-5 yildir ben de artik bir parcasiyim ve icindeyim"
  • Premier ligi 207 ulke canli yayinliyor.
  • Tom Fox:"Kazanmak değil hikaye anlatmak önemli" (Bunu söylerken arkasında Henry geri dönüş vıdeosu dönüyordu.)
  • Spor AS GM Alparslan Baki Ertekin: "İstanbul, AB ülkesi şehri olmadan spor baskenti secilmis ilk sehir."
  • Alpaslan Baki Ertekin: "Sporun hayatımızın bir parçası olduğunu kabul etmeliyiz."
  • Alpaslan Baki Ertekin: "2012 Avrupa Spor Baskenti icin hükümetten odenek alinmayacak.IBB imkanlariyla organizasyonlar yapiliyor."
  • Alpaslan Baki Ertekin: "2011 yılında aktif yasam istasyonlarını yaptık. 2012 yılında coca cola destegıyle artarak devam edecek" 
  • Alpaslan Baki Ertekin: "Obezite, Türkiye için de bir tehlike malesef. Türk Diyabet Vakfı ile bu konuda çalışmalarımız var."
  • Alpaslan Baki Ertekin: "M.United, Barcelona ve İstanbul takimlarinin katilacagi turnuvayi THY 2012'de yapacak... Biz de destekliyoruz" 
  • Alpaslan Baki Ertekin: "Avrasya Maratonu için 9 bin kişi koştu ama maraton için gerçekleştirdiğimiz fuara 17 bin kişi katıldı." 
  • Alpaslan Baki Ertekin: "Spor pazarlaması için harcayacağınız 1 kuruş, emin olun size 5 kuruş olarak geri dönecektir."
  • Alpaslan Baki Ertekin: "Dünya Kısa Kulvar Yüzme Şampiyonası Sinan Erdem'de duzenlenecek"
  • Sporu takip edenlerin %93'u baska bir sporu takip ediyor.
  • Gelecek 10 yilda spor turizminde her yil % 10'luk bir buyume bekleniyor.
  • Sponsorluk harcamalarinin %87'si spora ayriliyor 
  • THY Kurumsal İletişim Bşk. Zeki Çukur: "Krize rağmen sponsorların %94'ü spor pazarlamasına yatırım yapmaya devam ediyor."
  • Zeki Çukur: "Spor, kurumsal firmaların tanıtımında çok önemli." 
  • Zeki Çukur: "Kazancımızın 5'te 3'ü yurtdışından. O nedenle yurtdışı sponsorluklara önem veriyoruz."
  • Zeki Çukur: "THY, Barcelona sponsorluğundan maliyetinin 4 katı kadar geri dönüş aldı."
  • Manchester United'ın dünya üzerinde yaklaşık 333 milyon taraftarı bulunuyor.
  • Zeki Çukur: "TV'de izlenen maçların bize medya geri dönüşü 63 milyon Euro."
  • Zeki Çukur; "Barcelona sponsorluğundan sonra dünya bize geldi." 
  • Zeki Cukur: "Barcelona ile sponsorluk 1 yil daha devam ediyor. Devam edip etmeyecegine 1 yil sonra bakacagiz" 
  • Zeki Cukur: "Manchester United reklam filmi Chicago'da 2010 yilinin en iyi business filmi secildi."
  • Zeki Cukur: "Kobe Bryant filmi icin 3M € gelir beklenirken, LA Ermeni lobisinin calismalari sayesinde 20M € gelire ulasildi."
  • Zeki Cukur: "THY olarak sponsorluklarimizda Barcelona ve Manchester disinda cebimizden fazla para cikmiyor. Barter kullaniyoruz."
  • Oliver Takashi: "Bizim için en önemli gelir kaynağı sponsorluk." 
  • Oliver Takahashi: "Sponsorlarimizin %95'i sponsorluklarini yeniliyorlar."
  • 2011 yılında Kolombiya'da düzenlenen FIFA U20 Dünya Kupasını 1.3 milyon taraftar stadyumlarda izledi.
  • NBA Europe Bşk.Yrd. Benjamin Morel: "Basketbol en hızlı büyüyen spor. Futbol halkın, basket modern dünyanın ve kentsel bir spor."
  • Benjamin Morel: "Dünyada basketbol oynayan insanların yarısı kadın,bunu unutmamak lazım." 
  • Benjamin Morel: "Beyoglu'nda satilan bir C.Bulls sapkasinin geliri NBA'deki diger takimlar arasinda esit olarak paylasilir"
  • Benjamin Morel: "NBA'in önem verdigi degerler oyunun tarihine ve geleneklerine saygı."
  • Benjamin Morel: "Globaliz,yenilikçiyiz,yeni pazarlama akımlarının öncüsüyüz."
  • Benjamin Morel: "Sosyal medya önemli. Facebook'ta 11 milyon takipçimiz var. Sitemiz 7.6 milyar kez ziyaret edildi." 
  • Benjamin Morel: "NBA ulaşılmaz gibi görülüyordu fakat 6 Türk sporcunun NBA'de oynaması ile bu bakış açısı değişti." 
  • www.nba.com 7.6 milyar yillik resmi internet sitesi ziyaretcinin yarisi ABD disindan.
  • Benjamin Morel: "NBA'I Facebook'da takip eden 650.000 Turk var"
  • Benjamin Morel: "Türkiye bizim açımızdan Avrupa'daki 4. en büyük pazar."
  • Benjamin Morel: "Turkiye pazari icin cok yakinda NBA ile ilgili cok buyuk seylerin yolda oldugunu mujdeliyorum"
  • AEG Business Development Manager Brian Kabatznick: "GS ve FB'nin de icinde yer aldigi 55 ayri kulup ile ortakliklarimiz ve isbirliklerimiz var"
  • Brian Kabatznick: "5 farklı kıtada 120 stad işletiyoruz. Yani 120 stadımız var."
  • Brian Kabatznick "Istanbul'da lokal takimlara da desteklerimiz var. Surmeye de devam edecek"
Share on Google Plus

About Semt Aşığı

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 yorum:

  1. Adsız11:28:00

    Helal Olsun Kardeşim Süper Yazmışsın Geçmişte O Kadar İz Bırakmışızki Bütün Anadolu Kulüpleri ''EFSANE BEYKOZ DAYAN '' diye destek veriyor yönetimsel hatalar yüzünden takım dibe vurdu yerimiz en az bank asya olmalı 104 yıllık bir kültürüz biz bir çınarız yıkılmayacağız inşallah

    YanıtlaSil