Multimedya: Biraz Kızıl Biraz Mavi - Kırşehir

Nereye yazsam bu sevdanın tarifini:Kırşehir yolları.



2 gün önceden gitsek mi?Önemli maç vs. gazları alıp,Arife günü ertesi gün bayram,yollar kalabalık bahaneleriyle vaz geçip durduk.Organizasyon yapmakdan kaçarak."Bir Minibüs olsa 20 kişi bulurum aslında..." dedim hep.Nasılsa minibüs bulunamayacak benimde 20 kişi bulmama gerek kalmayacak.Derken mesajlar düşmeye başladı;"Araba bulduk 4 kişi gidiyoruz".Cumartesiyi Pazara bağlayan ilk dakikalarda buluşuldu,4 lü tamamlanmadan nevaleler alınmışdı ama şöför koltuğuna sıfır promil geçti artık yoldaydık.Semtte birimiz 1 eş,birimiz 2 çocuk,birimiz 1 cenaze,birimiz hasta baba bırakmışdık üstelik
Biraz geçmişi kurcaladık,biraz geleceğe kafa yorduk.Okul,Askerlik arasında neler olmuş şaşırdım.Yeni projelerden gözlerim kamaştı.Ama bu gidiş yoluna tek cümle damgasını vurdu:"Nasıl bir aşk arkadaşım bu..." sözün bittiği yerde hep eller teybe gitti Track 7 (Ebru gündeş- Biraz kızıl biraz mavi)

Saat 5 gibi Ankara'ya girmişdik.Otobandan devam etmek yerine şehrin içine girdik halbuki bayram ayağına paralı otoban bedavaydı.Otobandan sapış nedenimiz aramızda Kırşehir yolunu bilen olmayışıydı.Hoş Ankaranın içinide bilen yoktu.Bir durağa yanaştık.Kırşehire nasıl gideriz dedik.Adam ne olduğunu şaşırdı,Ankara içinde bir yer soracağız zannetti herhalde.""Samsun tabelalrını takip et gidersin" dedi.Yok artık sabahın 5 inde bizle kafa yapıyor Ankaralılar Kırşehir nere Samsun nere.biraz gittik samsun tabelasından otobana bir benzinciye girdik.Işıklar yanık kapılar kilitli sallamaya başladım kapıları,arabadan "Soyacakmısın lan benzinciyi" lafları.Yol tarifi aynı Samsun tabelalarını takiple...Bari teyb açalım: Track 7 (Ebru gündeş- Biraz kızıl biraz mavi)
Uyumuşum cama yaslamış kafamı.Ama bu sefer cefa yok hususi arabadayız.Kalarüfer köklenmiş.Telefon sesiyle uyanıyoruz."Hadi başkan gidelim" diyorlar hala biz sınıra gelmişiz ve bir deplasman klasiği Tabela önünde fotoğraf çektirme.


Tek hedefimiz artık şehire inip bir şeyler yemek.Arabayı otoparka bırakıyoruz tabelasında Sabaha kadar 1.5 Ytl yazıyor.Seviyorum anadoluyu ucuz oluyor.Pastaneye girdik içerde kimse yok kapının dışından bize bakan adama sorduk burası kimin,"Ustası benim" diyor.O zaman gir içeri bir çay doldur yoldan geldik.
-Çay yok daha ocak açılmadı valla abi.
-O zaman nerde çay içeriz biz.
-Şurda bi ocak var hemen ilerde.
-Sen ordan söyliyemiyor musun?
-Diafon var söyleyim hemen.
1 dakika sonra
-Abim diafon bozuk.
-İyi sen bize 10 tane poça sar.
-Peynirli veriyorsun di mi?
-Borcumuz ne kadar?
-Tanesi ne kadar?
-40 ykrş abi,40-40 80.80,80 160.40 daha 200,200-400
-4 lira ver yeter abi.

Yine Ankara faciası diyordum nerde bu kahveler.Allem kullem bu sefer daha kolay bulduk kahveyi fakat meteoroloji yolda sis olacak demişdi kahvede de sis var.Çaylar karbonatlı 1 haftadır çay içemiyorum.adam başı 2,5 poça düşüyodu ben niye 4 tane yedim.Ayrıca hep sadeliler kalmış sona.Saat daha 8 mi?Çaycı taş ver.Herkes istanbul anılarını anlatsın sırayla,"Boşuna geldiniz biz lider osutturuyoruz" dediler.Çaycı taş ver.İyide 2 parti 22 ye -2 biter mi?Abileri yenersen okeyde çay paralarını ortak ödersin.


Stada doğru ilerleme kararı aldık öğlen sularıydı.Kırşehir'in kenetlenmiş yüzünü gördük.Heryerde bayraklar.Dernek balkonundan sarkan adamlar.Bisikletin her yerinde bayraklarla tüm şehirde dolaşan insanlar.Stada varıyoruz, 1-2 tur atıyoruz çevresinde.2 kırşehirli arkadaşa soruyoruz biz nerde maç izleyeceğiz diye.Önce hoşgeldiniz diyorlar sağ olsunlar.Sonra tarif ediyorlar ama nafile bir tur daha...
Stadın dibinde bir kaç prefabrik yapı var orda gözlüklü bir amca görüyoruz:
-Abi Misafir seyirci yeri neresi
-Bu spor salonun arkası (izledimiz yerin tam aksi istikameti)
-Bu taraftan mı girişi
-Evet bu beyaz kapı.
-Abi bizi kale arkasına mı alacaklar.
-Yok olurmu öyle şey tribüne alacaklar.
Bir tur daha protokol yazan yere doğru ilerliyoruz.Güvenlik görevlilerine soruyoruz düz devam edin diyorlar ama orasıda Kırşehirli taraftarın yeri.Dönüyoruz stadın arkasına "Burası cehennem ÖzgürB40" yazısının oraya.Burası herhalde giriş,bodrum kapısı gibi kapısı var tırmanıyoruzz duvarları."Amirim biz geldik aç kapıyı".Kapı açılıyor bilet parası istiyorlar 2 ytl bilet.Nihayet çekirdeklerimiz ve biz içerdeyiz.



İçeriye girer girmez polis bizi azarlıyor."Geleceğinizi neden haber vermediniz.Hazırlık yapardık." arkadaş 4 kişi geldik ne hazırlığı börekmi açacaktın bize.Yok cep numarası varda sanki biz aramadık.Bayrağımızı astık,herşey tamam maç saatini beklemeye başladık.Futbolcuları çağırmak tek hedefimizdi ama ters tarafta ısınıyorlardı.Ne yapsak nafile.Maç başladı.ilk 5 dk. Kırşehir taraftarı güzel bi baskı kurdu.Ufak bir ar ada 4 kişi biz girdik devreye tüm stad bizi fark etti o dakika.Şaşkınlıkları her halinde belliydi 5 dakika ne söyliyeceklerini kararlaştıramadılar.Anti İstanbul çekildi.Bizde Anadolu takımıyız ama bunu size nasıl anlatırız.İçerdeki çevik Kuvvet çok samimi davrandı bize.WC 'ye giderken stadın içindeki gecekonduya girdik yalnışlıkla.

Gol ve goller geldi çok ilginç bir maçdı gerçekten.İlk dakika değişiklik,kaleci atıldı,yedek kaleci beyin tranvası geçirdi,forvetlerden biri kaleye geçti,bu pozisyonda kendi sahamıza hapsolduk,o ara 2.golü bulduk.Herşey bir yana Samet'in golü için yine giderim oraya o gol izlenmeliydi.Dönüş vaktiydi artık bizim için,bir çorba içme zamanı kamyoncuların tesislerine git demişti Kırşehir de minibüsçü bir abi.Öylede yaptık.
Dönüş yolunda hangi şarkıyı dinledik biliyormusun? Track 7

Gittin, boynumu büktün
Nasıl üzüldüm, nasıl üzüldüm bilemezsin
Uyandım, bir sağa döndüm, bir sola dödüm
Deliye döndüm, görsen ölürdün gidemezdin

Başımın ucunda tek kelimelik ayrılık
Büyük harflerle sessizce çıkmış, gitmiş
Elinde tuttuğun karar, bense sanık
Cezam müebbet aşk, tek sorun yalnızlık

Biraz kızıl, biraz mavi
Yalnızlığın asil rengi
Gün batmadan dönsen bari
Keşke dedim, duymadın mı

Gitme dedim duymadın mı

Sana dedim duymadın mı?


Share on Google Plus

About Semt Aşığı

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

5 yorum:

  1. Gayet doyurucu bir yazı ve maç olmuş.Başınızdan iyi maceralar geçmiş.Bir ara Samsun'a gideceğinizi sandım.Nice deplasmanlara :)
    Track 7 (Ebru gündeş- Biraz kızıl biraz mavi)

    YanıtlaSil
  2. Kırşehir'e benim de tek kişilik bir deplasman maceram var 3 yıl önce...Bütün içanadolu gibi keyifsiz bi şehir. Hele ki deplasmana gelen kalabalık olmayan taraftarlara atılan müstehzi bakışlar cabası...

    Fotoğraflarda niye yüzleriniz veya gözleriniz kapalı onu anlamadım?

    YanıtlaSil
  3. Adsız23:53:00

    Helal olsun..güzel maçtı bizim kalcinin tranva geçirmesinden hariç:)Kırşehirden selamlarrr

    YanıtlaSil
  4. Aleyküm selam yeniden görüşmek üzere.

    YanıtlaSil