1924 Paris Olimpiyatları ve Beykoz



Bu oyunlar Türkiye Cumhiriyetinin ilk katıldığı olimpiyatlar.Tamamda diceksiniz şimdi senin semtinle ne alaka olimpiyat.Olimpiyat global bir olay sense semtçi adamsın.Senin semtin nere Paris nere? Cevap veriyorum ; her yol Paris...

"Ay-Yıldızımız Paris'te atletizm, bisiklet, eskrim, futbol, güreş ve halter dallarında temsil edilecekti. Sporcularımızı dünyanın bu en büyük spor şölenine yakışacak şekilde hazırlayabilmek için Amerika'dan atletizm antrenörü, İngiltere'den futbol ve Macaristan'dan da güreş hocaları getirtilmişti."

Bu semtte gerçekden futbol oynanır.Geniş arsalar da 2 taş sağ tarafa 2 taş sol tarafa koyulup arasında ömür tükenir.Çayır da top oynamak için 4 kilometre yürüdüm ben...Bilmiyordum o zamanlar o çayırdan bir olimpiyat mucizesinin geçtiğini.Blogda sağ sütuna sevdiğin adamların resmini koymak moda,ben niye koymuyorum derken aramaya başladım,derken aradım eski sporcuları yazdım isimlerini.En Başta Kelle İbrahim'i...

Üstteki resim 1924 olimpiyat kafilesinin resmi.Kimler yok ki kafilede;

Ali Sami YEN (Kafile Başkanı),Burhan FELEK (Kafile Başkan Yardımcısı),Nasuhi Esat BAYDAR (Yönetici),Otomobil NURİ (Mutemet),Yusuf Ziya ÖNİŞ (Futbol Federasyonu Başkanı)Ahmet Fetgeri AŞENİ (Güreş Federasyonu Başkanı),M.MENEMENOĞLU (Bisiklet Federasyonu Başkanı),Hamdi Emin ÇAP (Futbol Hakemi),Mr. TOBİN (Atletizm Antrenörü),Billy HUNTER (Futbol Antrenörü),Raol PETER (Güreş Antrenörü),Selim Sırrı TARCAN (C.I.O.Temsilcimiz)

Sen hiç kafanda top sektirdin mi?

Ben sektirdim hiç sevmem 3-5 den sonra sıkılırım devamlı yukarı bakmak hiç hoşuma gitmez.Zaten çok da beceremem.Ama bi Beykozlu var ki bu işin kitabını yazmış.İnternette okudum kaynakdan aynen kopyalıyorum. (sitenin adınıda verirdim ama aynı yazı bi kaç sitede daha var)

"Bu müsabakalarda futbolcumuz Kelle İbrahim, milli takımımızın İskoçyalı antrenörü Billy Hunter ile karşılıklı olarak topu yere düşürmeden tam 500 kafa pası yapmışlar ve yine Kelle İbrahim topu yere düşürmeden başı üzerinde 2165 kez sektirmekle rekor kırmıştı. Onun bu başarıları karşısında Uruguaylı futbolcular kendilerine "kafa vuruşu"öğretmesi için Kelle İbrahim'den ricacı olmuşlar o da bu ricalarını kırmamıştı. Unutmamak gerekir ki; Uruguay takımı 1924 Paris Olimpiyatı'nda futbol şampiyonu olmuştu. Oysa biz futbolcularımız hemen yanlarındaki barakalarda kalan Uruguay takımının ufak tefek futbolcularını gözlerine öyle kestirmişlerdi ki bu takımla eşlenmediklerine çok üzülmüşlerdi...."

Şampiyona topa kafa vurmayı öğretmek.
Bu nasıl bi cümle düşün ki bir takım olimpiyat şampiyonu oluyor ve gelip senden turnuva öncesi topa kafa atmayı öğretmeni istiyor.Sende seve seve öğretiyorsun.Bilmiyoruz belkide bi kafa golü sonrası şampiyon oldu Uraguay.Ben bunun adına Fair-Play derim arkadaş başkada bişey demem.Turgay Şenerden bi alıntı yaparım dediğimi tastik ettiririm:

"İstanbul'daki mahalli ligde pek çok kulübümüz vardı ki, uzun bir geçmişe dayanan, onurlu bir tarihe sahiptirler. Bunlardan bir tanesi de Beykoz'dur. Çok iyi hatırlıyorum, meşhur bir ‘‘Kelle İbrahim’’leri vardı. Çıkış tünelinden ben sahaya çıkarken, durdurur, saçımı okşar, sırtımı sıvazlardı. Bir de üstelik beni öperdi. Hem de bunları Beykoz takımı ile oynadığımız maçtan önce yapardı. Öylesine bir fair-play, öylesine bir sevgi saygı vardı. Sonraları Beykoz takımı ne yazık ki, yavaş yavaş eridi, gitti."

Kelle İbrahim Sen rahat uyu,Semtimizin bekçisiyiz biz. (Kerim)

(Kaynakça)
Share on Google Plus

About Semt Aşığı

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder