Röportaj: Mito - ADS İstanbul Tayfa

http://tebevolimo.blogspot.com/2009/04/soz-simdi-bizde-semtimiz-sevdamiz.html

Bu kardeşimiz zamanın birinde bizimle Röportaj yapmıştı. Söz Şimdi Bizde diye bir bölümü var ben çok beğeniyorum bizde iadeyi ziyaret yaptık.İyi Okumalar.

S.A:Biraz seni tanıma amaçlı kişisel başlayalım. Bize özgü bir girişle Adana’nın hangi semtindensin?

Mito: 100.Yıllı’ yız biz.

S.A: Adanada 100.Yıl Turuncu mudur yoksa Mavi mi?

Mito: Bir zamanlar potansiyel olarak turuncuydu ta ki 100.yıl duvarlarına mavi yazılar yazana kadar şu anda 100.yıldan otobüs kalkmaktadır maçlara...

S.A: Sen azınlığın yanında oldun yani?

Mito: buna azınlık değil dışa vurulmamış sevgi denilebilir....

S.A: Semtçilik var mı Demirspor tribünlerinde? Maratonda sağ köşede şu semtin adamları şurada şu semtin adamları diye ayrılır mı? O Semtin ağabeyleri tribünde büyük olarak sayılır mı?

Mito: Evet bir nevi vardır Demirspor tribünlerinde de semtçilik nadir kişi tek başına gider maçlara; maçlara başlarında icabet eden her mahallenin bir ağabeyi vardır... O semtin ağabeylerinin semt çocukları tarafından sözü dinlenir tabi….

S.A: Sizin semtin abisi var mı?

Mito: Bizim semtimizde ağabey kavramı yoktur; sebebi de maçlara takılan arkadaşların yaşlarının birbirine yakın olmasıdır... Ama maçlara gitmeyi organize eden arkadaşlar her zaman bulunmakta.

S.A: Biraz daha senin özelinden yürürsek.Sen ekmek parasına İstanbul'a geldin."Doğduğun yer değil,doyduğun yer kavramı" üstündür bizde.İstanbul ‘dan Memleketinin takımı tutan biri olarak ne söyleyeceksin?

Mito: Tarihine düşkün olup da İstanbul’dan hoşlanmayan kimse yoktur ki ben kendimi o tarzda bir insan olarak nitelendiriyorum... İstanbul gerçekten çok hoşuma giden bir şehir fakat 19 sene burada görev yapma zorunluluğum olsa ve hayatım artık burada geçse 19 senenin sonrasında Adana’ya dönerim... Bu duyduğum ve gördüğüm kadarı ile Adanalıların çoğunda vardır Adana Milliyetçiliği...

S.A: Kısır bölge milliyetçiliği bizimkide bu sanırım. Peki buradan Demirspor için çalışmalıyım dedirten şey neydi sana? İlham veren güç veren şey neydi. Tabii Demirspor sevdası dışında.

Mito: İstanbul’a geldiğim günden bu yana; ulusal kanallarda boy gösteren takımların maçlarını çoğu kez takip ettim ve devamda etmekteyim.... Gittiğim ilk maçtan itibaren ne taraftar olarak ne organizasyon olarak ne değerine sahip çıkma, tarihinle yüzleşme açısından bu takımlar beni ikna edemedi... Üzüldüm de açıkçası neden diye sorular aklımdan geçti.... Ali Sami Yen stadında deplasman tribününü dolduramayan taraftarların yerinde neden biz yokuz diye belki psikolojik olarak İstanbul ‘dan destek sağlayabileceğimiz düşüncesi ile hareket ettim(ettik).

S.A: İstanbul Tayfası kaç kişi oldu(olduk)? (Karşılıklı gülüyoruz.)

Mito: Tam olarak sayı alamadık ancak Burada genç takımımızın oynadığı Giresun maçında 15 kişi var idik... Tabi bazı sebeblerden dolayı gelemeyen azımsanmayacak sayıda arkadaşım olduğunu biliyorum... Bu söylediğim rakam ile seyirci değil taraftar sayısını belirttiğimi anladınız zannedersem...

S.A: İstanbul tayfası Kombine aldı, Atkı ile ürünlere el attı, Livorno maçına organizasyon yaptı yeni projeleriniz nedir?

Mito: Faaliyete geçirmek istediğimiz proje çok fakat hepsini yapabilecek miyiz onu bilemiyorum?İlk hedefimiz sivil toplum örgütü yapılanmasıyla geleneksel bir kitap yardımı,kan bağışı, insani değerlere yönelik projeler gerçekleştirmek.... Bu arada Fethi’ ninde çok istediği Beyaz Show projesini de yabana atmamak lazım

S.A: www.tebevolimo.blogspot.com blogu bu projelerin neresinde görev alacak ve ya İstanbul Tayfasının çıkış noktası bu blog mudur?

Mito: İstanbul Tayfası aslında Geçmiş tarihlerde de vardı; fakat bir buluşma noktası bulunamamış zannedersem biz bunu yaptık sadece. Söz konusu blog ile alakalı Bu buluşma noktasına katkı sağlayacağı fikrini bize sunan arkadaş sayesinde böyle bir yapılanmaya gittik... Ayrıca Bloğun İstanbul Tayfası çıkış noktası olabileceği düşüncesini belirten arkadaşıma minnettarım.

S.A: Bir blog yazdım Hayatım değişti diyor musun?

Mito: Hayatım değişti diyemem fakat Renkli olan hayatıma yeni renkler katıldı bu beni çok mutlu etmekte.

S.A: Peki Bu oluşumda Ankara Tayfasının yeri nedir?

Mito:Ankara Tayfası Bizim bu oluşumu kurmaya başlamadan önce hayranlıkla takip ettiğimiz bir topluluktur ki hala öyledir.... Her olayın örnek alındığı bir yer vardır bizim kide Ankara Tayfası...

S.A: İstanbul'un Ankara’dan büyük olduğunu biliyoruz.Adanalı nüfusunun da fazla olduğunu ve çoğu takımın önce İstanbul Tayfasının olduğunu, en azından en aktifinin İstanbul Tayfasının olduğunu biliyoruz.Neden ADS taraftarı Ankara’da daha organize? Koskoca İstanbul bir “Vertumnus“ çıkaramadı mı? (Gülüyoruz)

Mito: Onu bana sormanız yanlış ben bir sene oldu İstanbul’a geleli diyerek topu atayım başkalarına şaka bir yana bunun çeşitli sebepleri olabilir mesela Ankara Tayfası bireyleri orada okumuş ve orada kalmışlardır... Sürekli İstanbul da yaşayan ve spordan anlayan insanların az olduğu veya bu işlere yanaşmadığı düşüncesindeyim... Ayrıca Ankara Tayfasını geçeceğimizin garantisini arkadaşlarıma sormadan sana verebilirim.

S.A: Bunu en çok Ankara Tayfası ister sanırım. Adana'dan ODTÜ'yü okumaya gidenlerin fazla olması ve ODTÜ'nün doğasında bir örgütleşme, bir dayanışma olduğunu kabulleniyorsun sende sanırım?

Mito: ODTÜ’ nün manevi yapısından dolayı sürekli birlikte hareket etme olgusu olduğundan dolayı sanırım… Bir nevi kabul ediyorum.

S.A:Sizde bu şekilde okullara açılmayı düşünüyor musunuz?

Mito: Düşüncemiz o yönde... Fakat başarılı olabilir miyiz bu konuda onu göreceğiz?

S.A: Artık Takıma döne biliriz? Siyasi açılımları pek sevmediğini biliyoruz. Bu Livorno davetine ve medyada ki “Yoldaş Dayanışması” yansımalarına nasıl bakıyorsun? Grubunuz adına ve kişisel görüşlerini ayrı ayrı sunar mısın?

Mito: Açıkçası Livorno daveti ile alakalı çok mutlu olduğumu söylemekten çekinmemem gerektiğini biliyorum... Bu siyasetten yana Türkiye de ses getirecek bir durumdu ve öylede oldu... Medya tarafından Adana Demirspor- Livorno yoldaş kardeşliğini açmaları olası bir durumdu; ancak çok daha ileriye gidip Adana Demirspor u ve taraftarını komünist olarak gösteren zihniyetten iğrendiğimi belirtmek isterim... Şahsım adana Demirspor’un işçi takımı olduğu bilmektedir komünist takımı değil

İstanbul Tayfası olarak Böyle organizasyonların devamlı arkasındayız.

S.A:"Kozmopolit" söylemine biraz ters düştü gibi algıladım ben bu daveti sence?

Mito: Tam dersi tam kozmopolit bir davet olduğu inancındayım.... İşçilerin kurduğu bir takımın başında sağ görüşlü bir başkan ve milliyetçi bir belediye başkanı başkanlığında İtalya’nın sol görüşlü bir takımı ağırlanıyor.... Bundan daha kozmopolit bir yaklaşım olamaz.

S.A: Yönetimin destekçisi sanırım İstanbul Tayfa?

Mito: İyi olan her şeyin arkasındayız... Yönetiminde iyi olduğu düşüncesi ile arkasında olmamız gerekmekte sanırım. Kısacası Yönetimin destekçisidir İstanbul Tayfa...

S.A: Neler bekliyorsun bu sene ADS'den?

Mito: Aslında ne beklediğimiz pekte önemli değil zannedersem. Her sene çok şey bekledik, her sene geliyoruz dedik, yeter artık dedik, olsun dedik fakat bir sonuç elde edilemiyor... Ben yinede mevcut yönetim başkanlığında iyi işlerin çıkarılacağı inancındayım... Yani " Geliyoruz; Baştan oynayacağız..."

S.A: Geliyoruz; Baştan oynayacağız demişken yüzme şubesinin yeniden açılacak olması seni heyecanlandırıyor mu? Benim hemen gözümün önüne Beykoz, Moda, İstanbul Yüzme ihtisas, İzmir Yüzme ihtisas, Adana Demirspor vs. yüzücülerinin boğazı geçme maratonunda yarıştıkları bir resim geldi.

Mito: Benim de aklıma Yılmaz güneyin söylediği bir söz geldi... Bu proje ile alakalı heyecanlanmamak mümkün değil. İnşallah Suya yazılanlar efsanesi egale edilebilir.

S.A: Fethiye - Göztepe olaylarında “Kaşınmayana kimse bir şey yapmaz.” tarzında bir yorumunu okudum bize açıklar mısın bunu?

Mito: Cümlemin aslı şu şekildir: "Doğru durana kimse bir şey yapmaz düşüncesindeyim." Hala aynı düşünce içerisindeyim... Yaklaşık 7 yıldır tribün içerisinde ve çevresinde bulunmaktayım... Bu süre zarfında tribünde yapılan her hataya karşılık bir tepki verilmiştir... Hatalar karşılıklı olabilir fakat Olay çıkmayan tribünler var ise olay çıkan tribünler kendini biraz özeleştiri pozisyonuna getirmelidir

S.A: Diyarbakır taraftarı taş atıp ,yağma yaparken su sıkılırken, Göztepe taraftarı Hamile, astım hastası bayanlara biber gazı sıkılması ve deplasman otobüsüne kurşun sıkılması çifte standart değil mi? Yada astım hastası bir hamile bayan ne yapmış olabilir?

Mito: Beni şiddet yanlısı olarak gösterme lütfen. (Gülüyoruz) astım hastası olan bir hamile bayan elbette bir şey yapmış olamaz ancak... Ortada bir suç var ise binlerce kişinin arasında ayıklama yapmak diğer masum insanların canını yakmaya teşebbüs etmektir yani elbette suçu olmayan kimsenin zarar görmesi beklenemez ancak bulunduğu yer bakımından astım hastası hamile bayan istisna konumundadır. Üzüntüden başka bir şey dile getiremem. Diyarbakır’ da yapılanlar ile Fethiye’de maçında yapılanlar çifte standart mıdır diye sorarsan kesinlikle bulunan ortam ile alakalıdır derim.

S.A: Bunun akabinde direk aklıma bizde mi böyle karşılık vermeliyiz sorusu geliyor?

Mito: Olayın boyutları farklı olduğu inancındayım. Farz edelim ki maça gidiyoruz seninle. Gittik maçımıza girdik, Bağırdık ,çağırdık çıktık evimize gittik.Birde öbür taraftan bakıyorum maça giderken etrafa saldırırız, içtiğimiz bira şişelerini fırlatırız, maça biletsiz girmeye çalışırız, tellerden atlarız, maç boyunca küfür ederiz,sahaya yabancı madde atarız, ikisinin arasında fark var değil mi ? Ama kesinlikle her türlü şiddete karşı olduğumu bilmenizi isterim.

S.A: Tribün kardeşliklerine nasıl bakıyorsun?

Mito: Tüm tribünlerin yanyana maçları izlemesi düşüncesine sahibim ancak herkesin kendi memleketinin takımını tutması gerektiğini savunmaktayım. Böylece tribün kardeşliği, memleketlerin de kardeşliğini sağlayacaktır.

S.A: Az önce konuştuğumuz olaylarda bir "Tribün Birliği" kurulsa toplu bir karşı koyma yapılsa, bu bilet fiyatlarına da tepki olabilir bu oluşuma katılmak ister misin Şimşekler grubuyla beraber?

Mito: Bu oluşumun her zaman arkasında olurum.Bu oluşum Avrupa ülkelerinin çoğunda bulunmakta zaten... Ama haklı konularda birleşme taraftarıyım her şey de olduğu gibi bu oluşumda da para ve çıkar söz konusu olamaması dileği ile bu oluşumun içerisinde bulunurum.

S.A:Çok uzun bi konuşma oldu söyliyecek bir şeyin var mı herkese selam gönderme den önce?

Mito: Söylemek istediğim Tribünler sadece taraftar olarak değil sivil toplum örgütü şeklinde yapılanmaya gitmelidir... Artık tribünlerde holiganizm ibaresinin kalkması gerekmektedir... Her şey de birlik olduğumuza göre tribünlerde de birleşme olanaksız değildir.

S.A: Evet Kapatıyoruz artık seni dinliyoruz.

Mito: Şahsım ve İstanbul Tayfası adına seni herzaman aramızda görmekten mutluluk duyacağız... Ayrıca bizlere sunduğun güzel düşüncelerine minnettarız...

Son Olarak İstanbul Tayfasını her güzel projede göreceğinizi belirterek sevgi ve saygılarımı sunuyorum....

S.A: Teşekkürler…


Share on Google Plus

About Semt Aşığı

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 yorum:

  1. Güzel röpörtaj,elinize ağzınıza sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Dostlar, daha yeni okuyabildim röportajı, çok güzel olmuş. Beni de utandırmışsınız, güzel sözlerinize çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil